Judee Sill/Crayon Angels

Judee SillのCrayon Angels
Judee Sill(Asylum, 1971)より

Crayon Angel songs are slightly out of tune
But I'm sure I'm not to blame.
Nothin's happened but I think it will soon,
So I sit here waitin' for God and a train,
To the Astral plane.
 
Magic rings I made have turned my finger green.
And my mystic roses died.
Guess reality is not as it seems,
So I sit here hopin' for truth and a ride,
To the other side.
 
Phony prophets stole the only light I knew,
And the darkness softly screamed.
Holy visions disappeared from my view,
But the angels come back and laugh in my dreams,
I wonder what it means. 
 
(訳)
クレヨン天使の歌はみな少し調子はずれだけど
私のせいじゃないってわかってる
まだ何も起きてないけどすぐに起こるはず
だからここで私は待っている 神と、幽界への列車を
 
自ら作った魔法の指輪で私の指は緑にかわり
神秘の薔薇*1も死んでしまった
真実とは見た目とは違うもの
だからここで私は夢見ている 真実と、あちら側への乗車を
 
預言者が私の知っている唯一の光を盗むと
暗闇がやさしく金切り声をあげた
神々しい幻影は視界から消えてしまったけれど
天使たちは戻ってきて夢の中で笑う
 
私はそれが何を意味するのだろうと思う
  

*1:mystic roseは円周を等分したすべての点同士を直線で繋ぎ合わせたときに出来る図形の意味もあるらしいが謎